2016/11/23

Benyújtották a közkegyelemre irányuló törvényjavaslatot

Sneider Tamás facebookos közleménye:
IGAZSÁGOT - Az 1956-os forradalom és szabadságharc 60. és a 2006-os forradalmi események 10. évfordulója alkalmából közkegyelem gyakorlására irányuló törvényjavaslatot nyújtottam be. A javaslat célja szerint a társadalmi megbékélést szolgálja, hatálya kiterjedne az ún. Hunnia/Budaházy ügy érintettjeire is.
Ne feledjük: 1848 után 8 évvel a császár amnesztiát adott, megkegyelmezve a felségárulás, felkelés vagy lázadás miatt elítélteknek is, de 1956 után mintegy 7 évvel még Kádár János is általános amnesztiát hirdetett. Hiszem, hogy egyszer nekünk is magunk mögött kell hagyni azt az időszakot, amelyet hazugság, könnygázfelhő, kordonok fémjeleztek. Meggyőződésem szerint a 2006-os események után 10 évvel ennek eljött az ideje! A magyar szabadságot túszul ejtő kordonok leomlottak, ám a szükséges katarzis még várat magára.
Ennek elérése érdekében megkereséssel élek/éltem Orbán Viktor miniszterelnök úr, Semjén Zsolt miniszterelnök-helyettes úr, Kósa Lajos és Harrach Péter frakcióvezető urak és Schmuck Erzsébet frakcióvezető asszony felé.
A törvényjavaslat ide kattintva elérhető!

Toroczkai László bejegyzése:
Nagyon nem ismernek engem azok, akik azt hitték (sajnos még hirdették is), hogy én cserben hagyom az egykori harcostársaimat, bajtársaimat. Ahogy a Budaházy György és a 17 vádlott hazafi bírósági tárgyalása után, valamint szeptemberben, az általam szervezett Markó utcai tüntetésen megígértem, sikerült elérnem, hogy közkegyelemre irányuló törvényjavaslatot adjunk be az Országgyűlésnek. Amikor a múltkor a határozati javaslatunkról tárgyalt a parlament Igazságügyi bizottsága, Répássy Róbert (Fidesz) elmondta, hogy ő maga sem értett egyet az első fokú ítélettel, amely 125 év fegyházzal sújtotta a hazafiakat, és azt mondta, hogy azért tartózkodnak a szavazásnál, mert a határozati javaslat bátortalannak tűnik, nem tartalmaz konkrétumokat. Nos, nem adtam fel, újra a Jobbik elnöksége elé vittem az ügyet, amely támogatta a közkegyelmet indítványozó törvényjavaslat beadását, amelyet a parlamenti frakció részéről Sneider Tamás alelnök-társam írt alá.
Természetesen ezúttal is ott leszünk, amikor az Országgyűlés Igazságügyi bizottsága tárgyal majd róla. 


Március 9-én lesz a másodfokú döntés a Hunnia-ügyben

2023. március 9-én fog másodfokú határozatot hozni a Fővárosi Ítélőtábla a Hunnia-ügyben.