2018/03/08

Elrendelték a nyomozást a Hunnia-ügy elsőfokú ítéletének születése körüli anomáliák miatt

A PestiSrácok.hu értesülése szerint, február 19-i hatállyal nyomozást rendelt el a Központi Nyomozó Főügyészség Kaposvári Regionális Osztálya a Budaházy György és társai ellen folyó büntetőper elsőfokú ítéletével összefüggésben a Nemzeti Jogvédő Szolgálat tavaly decemberi feljelentése alapján.

Ez jelentős fejleménynek nevezhető az ügyben.

Budaházy György hozzáfűznivalója a hírhez:
" Számtalan bizonyíték van a kezünkben arról, hogy az elsőfokú ítéletet nem Kenéz Andrea bírónő írta és hogy az ítélet az ő bírói státuszának megszűnése után született.
Ha a Fővárosi Törvényszék vagy Kenéz Andrea ezt továbbra is tagadnák, erre a következőt tudom mondani nekik:
Miért higgyek Önöknek?
Önök se hittek nekem, mikor állítottam, hogy nem igazak a velem szembeni vádak .
Elítéltek, pedig nem volt annyi bizonyítékuk ellenem, mint amennyi nekem van Önök ellen! "

Gaudi Nagy Tamás véleménye a hírről:
" A Nemzeti Jogvédő Szolgálat képviseletében 2017. december 22-én tettem feljelentést a Budaházy-Hunnia ítéletet övező bírói és ügyészi bűncselekmények gyanúja miatt a legfőbb ügyésznél.
Örömmel értesültem arról, hogy a Központi Nyomozó Főügyészség Kaposvári Regionális Osztálya már 2018. február 19-én elrendelte a nyomozást, miután kértem, hogy zárják ki a feljelentés kivizsgálásából a vádat elsőfokon képviselő ügyészséget.
Ha szakmailag korrekt lesz a nyomozás és teljesen felderítik a tényállást, akkor komoly esély van arra, hogy kiderüljön, kik és milyen körülmények között gyártották le példátlan módon, feltehetőleg bűncselekmények útján, utólag a Budaházyékat 125 év fegyházzal sújtó, törvénysértő elsőfokú ítéletet a tárgyaló bíró távozása után.
Nemcsak a meghurcolt vádlottak, de minden polgár és az igazságszolgáltatás érdeke is, hogy az ítélethamisítást elkövetőket felderítsék, tisztségükből mielőbb eltávolítsák és felelősségre vonják. És azonnal fel kell függeszteni a Fővárosi Ítélőtáblán már zajló másodfokú eljárást, és meg kell szüntetni minden kényszer-intézkedést a vádlottakkal szemben.
Ha bebizonyosodik, hogy bűncselekmény(ek) útján született az ítélet, akkor meg is kell szüntetni a terrorcselekmény és más bűncselekmények miatt Budaházyék ellen zajló büntetőeljárást.
Mi, nemzeti jogvédők minden segítséget készek vagyunk megadni a nyomozó ügyészségnek az eddigieken túl is a bizonyítékok rendelkezésre bocsátásával. Mielőbb ki kell hallgatni dr. Kenéz Andreát az ügy volt bíróját is. Hangfelvétel, több tanú, továbbá maga az ítélet egyes képtelen részei támasztják alá, hogy jogállamban megengedhetetlen gaztett történhetett, visszaélve a bírói hatalommal.
A nyomozás ténye egy újabb biztató fejlemény a már közel tíz éve gyurcsányi koncepció mentén zajló koncepciós eljárásban: közeleg a meghurcoltak megszabadulása, majd szükségképpeni jóvátétele. És kézre kerülhetnek végre az ítélethamisítók ! "

Március 9-én lesz a másodfokú döntés a Hunnia-ügyben

2023. március 9-én fog másodfokú határozatot hozni a Fővárosi Ítélőtábla a Hunnia-ügyben.